Pages

24 Temmuz 2011 Pazar

yaz , sıcak, dis ve sonunda istahsızlık

Kızım 2640 gr ile doğdu. Resmen oyuncak bebek gibiydi. 3.5 ay anne sütü + mama ile besledim. Sütüm normal doğum yapmama rağmen 4. günün sonunda geldi ve asla yeterli olamadı ( bu da hala içimde yaradır ) 3,5 ayın sonunda işe başlayınca, benimde pompalarla sağdığım süt gün içinde toplam 50 cc edince meme işini terkettik.  1 yılın sonuna kadar çok güzel gelişim gösterdi. Tombiş bir bebek olmasa da kilosu ve yemesi gayet iyi sınırlardaydı.


Ama ne olduysa 1. yaş gününden sonra bu büyü bozuldu. Yemekleri reddetmeye sadece suyla karnını doyurmaya başladı.Anne bebek sitelerinde bebeğin zorlanmaması gerektiği yazıyor. 3 makarna tanesi bile yese doyarmış. Ya da gün içinde yediği 1 köfte bile büyümesi için yeterliymiş. Buradan hepsine saygılarımı sunuyorum çünkü yok öyle birşey. Ya da bizim kızda tutmadı bu kurallar.

 1 aydır zorla yemek yedirmiyoruz ve sonuç.Yemek yemiyor !!!!  Günde neredeyse 2 biberon mama içiyor ve her gün köfte yiyor ve sonuç .Kilo kaybetti !!!

2 gündür zorla ağzına yemek koyuyorum ve yiyor. İlk başta ağlayıp reddediyor ama sonra " aaa bak ne güzelmiş , hadi bizde yiyelim" diyince yiyor. Tamam havalar ısındı, azı dişleri zorluyor (hatta bugün farkettim ki 2 azı dişi birden çıkmış) Ama yemedikçe hepten huysuz huzursuz bir bebek oldu. Açlıktan ağlıyor ama yemiyor. Tabi benim sinirler hop oturup hop kalkıyor bu arada ..Habire su içerek açlığını bastırmaya çalışıyor ama o da soruna çare değil :(

Birkaç gündür sıcak yemekleri de reddediyor. En sevdiği şeyler köfte ve zeytinyağlı yemekler. Artık püre de yemek istemiyor, illa taneli yiyecekmiş.O yemekleri de çatala takıyoruz kendisi yiyor. Tabi arada havada uçuşan fasulye ve köfte parçalarına rastlamak mümkün ama o kadar da olacak. Yesin de ne şekilde olursa olsun. Dişlerdeki hasssasiyetten dolayı soğuk gıdalar daha çok hoşuna gidiyor sanırım. Bu aralar zaten köfteye sarmış durumda. hergün 2 tane yiyor. Bebeklerin kendi vücut düzenine uygun yemekler yediklerini biliyorum
Sanırım bizim hatun bu aralar proteine ihtiyaç duyuyor. Bakalım bu köfte sevdası ne zaman son bulacak.

2 yorum:

  1. aslıcım mesela o oynarken yanına yiyebileceği meyvelerden koysan ya da yanında oturup kendin yesen..belki ilgisini çeker yer..ben çınara öyle yapıyorum..bir tabak dolusu meyve yapıyorum ben yerken o da koşa koşa geliyor (koşa koşa emekliyor diyeyim daha doğrusu:)), hem yiyor hem oynuyor..ve tabaktaki çekirdeksiz üzümleri tek tek toplayıp kendisi yemeye bayılıyor..asyanın da eline üzüm taneleri filan ver bakalım, belki işe yarar..

    YanıtlaSil
  2. pınarcım öyle yapıyoruz ama sadece meyveyle de olmuyor ki. yemek de yemesi lazım. meyvelerde sorun yok ama yemekler büyük problem.bu arada dün farkettim ki 2 tane azı dişimiz olmuş. sanırım dişler de kötü etkiliyor. bu arada çınar hala yürümediğine göre dualarım pek işe yaraamış :)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...